Hur man lägger in en header på blogg.se

Jag fick en fråga om hur man lägger in en header på blogg.se
Jag ska försöka förklara så gott jag kan. Detta sätt kankse inte stämmer på alla stilmallar. Om inte får ni säga till så ska jag försöka förklara hur ni gör på just eran stilmall. Okej då kör vi!

1. Gå in på skapa och sedan på Bild.

2. Ladda upp den bild du vill ha, och välj storlek 1000.

3. När du ser bilden klickar du på den, så att du får en sida med endast bilden. Kopiera det URL som du får då.

4. Gå till design och sedan till Stilmall.

5. Leta upp avsnittet #header. Den ser oftast ut så här:

#header {
background:  url(
https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3529242/images/2012/jappsin_201765998.jpg) no-repeat right center;
padding-left: 0px;
padding-bottom:0px;
padding-top:0px;
margin: 0px 0px 20px;
width: 830px;
height: 635px;
margin-bottom: -30px;
margin-left: 200px;



6. Där det står background: url( din nuvarande headers URL) ersätt den nuvarande headers URL mot det du nyss kopierade.

Sen så är det klart! OBS! Om man har tillexempel en tema från blogg.se kan det hända att man måste ändra hela stilmallen eftersom att headern annars kan bli väldigt konstig! Om någon behöver hjälp med det eller något annat så får ni säga till. Om ni inte fattade kan jag också hjälpa er med att sätta in en header antingen som jag gör, men också om ni har gjort en själv som ni vill ha. DEt är bara att fråga eller att mejla mig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0